Александър Грозданов, №5 листата на „БСП за България“ за 24 МИР София: Тези, които създават учебните текстове трябва да имат ясно съзнание какво се учи

Апр 02, 2021 Новини БСП в медиите 0 212

02.04.2021г.

"Проблемът ще става все по-сериозен. Дистанционното обучение се видя, че не само в България, а и по света не може да замести нормалното присъствие на обучение. Дистанционното обучение е необходимото най-малко зло в момента. Най-важното в ситуацията е да запазим здравето на децата и учителите. Както протезата не може да замени пълноценно крайник, така и дистанционното обучение не може да замени качеството на обучение в присъствена среда. Стана ясно, че държавата, администрацията, правителството не бяха готови, и до момента не са. Не направиха нищо за материалната готовност за такъв тип обучение. Сега се мисли евентуално може би да се обявят обществени поръчки за таблети, с които децата и учителите да работят. Ние от БСП твърдим в нашата програма, че учебниците ще са безплатни за всички, така държавата трябваше да гледа на устройствата като вид учебници", посочи  Александър Грозданов, №5 листата на „БСП за България“ за 24 МИР София в ефира на "Предизборно студио" по БСТВ.

На въпроса какви са конкретните реформи, които БСП смята да направи в образователната система, Грозданов обясни: "Ние провеждаме срещи с колеги непрекъснато. Най-големия бич на българското образование в момента е преждевременното отпадане от училище и проблемът с какво всъщност очакват учителите от държавата. Имахме стотици бази за отдих на децата и учителите, които вече не съществуват, до момента имаме две държавни такива. Ние предлагаме малките училищни сгради, които стоят безстопанствени да бъдат използвани за летен отдих и така наречените зелени, бели училища, за да си отдъхват децата. Мотивацията на децата и учителите много важна тема. Много важни са социалната и професионална перспектива. БСП предлага увеличение на заплатите на учителите, но не само това им е необходимо. Нужно им е социално признание, подобаваща обществена оценка на труда и най-вече възможности за повишаване на знание и компетентност, тоест квалификация."

Грозданов коментира още как ще бъде упражняван контрол върху съдържанието на учебния материал: "Този въпрос трябва да се реши от министерство на образованието, учебникът е производно на програмите и образователните стандарти. Когато в тези фактори има грешки, така и в съдържанието би могло да има. След като с години говорихме за претовареността на учениците и сложната материя, сега значителна част от родителите видяха маса недомислия в това, което учат децата им. Видя се колко пробойни има. На първо място тези, които създават учебните текстове трябва да имат ясно съзнание какво се учи, кога се учи и как се учи“.