Калоян Паргов: Трябва да се върне достойнството на учителската професия

Мар 18, 2017 СОФИЯ Новини БСП 0 1653

18.03.2017 г.

За 28 години преход от високообразована нация, с огромни творчески дарования, постижения в науката, медицината, спорта, литературата, театъра, изобразителното изкуство, операта и балета се превърнахме в парцелирано общество, с мащаб на реална и функционална неграмотност, характерна за нискоразвитите държави. Това заяви проф. Ваня Добрева, кандидат за народен представител от „БСП за България“, при откриването на дискусия посветена на средното образование, която премина под надслов „Образованието – основа за промяната на България“.

Във форума взеха участие и кандидатите от софийските листи на „БСП за България“ Ирена Анастасова - директор на 125 СУ „Проф. Боян Пенев“, Мариана Божкова – директор на 59 ОУ „Васил Левски“ и Христо Монов – преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“, както и десетки столични учители, представители на Синдиката на българските учители, на асоциация „Родители“, на фондация „Заедно в час“ и на факултетите „История“, „Педагодика“ и „Начална и предучилищна педагогика“ на СУ „Св. Климент Охридски“.

Според проф. Добрева натрупаните през годините на прехода проблеми в икономическото и социолното развитие на България рефлектираха с особена острота в системата на образованието. Ето защо промяната трябва да започне от образованието.

Лидерът на БСП – София Калоян Паргов поздрави участниците в дискусията и сподели: „Трябва да се върне достойнството на учителската професия. Това означава не само по-високи заплати, това изисква създаването на такива нагласи в обществото, които да гарантират уважение и респект към българския учител. Българският учител трябва да има обществен статут, който за отговаря на важността на функцията му за формирането на бъдещето на нацията. Това е стратегическа за държавата задача. Тя не е по силите само на една партия. Това е кауза около, която трябва всички да се обединим.“

Ирена Анастасова счита, че център на образователната система трябва да бъде учителят. Защото, ако нямаме подготвен за съвременните предизвикателства учител, няма да имаме адекватна училищна среда, която да постави в центъра си детето. „Увеличението на заплатите не изчерпва грижата към българския учител. Много по-важно е да има подкрепа за учителя от обществото, от държавата, от институциите“, категорична е Анастасова.